3/25/2015

#Oatmeallover

Dnes jsem se pro Vás rozhodla sepsat tak trochu netradiční článek. Tento blog jsem původně zamýšlela věnovat jen módě, mým postřehům, kosmetice a zprávách o událostech. rozhodně nemám v plánu z něj dělat fitness blog či blog ve stylu "healthy eating", to ne. Avšak sešlo se mi v telefonu pár fotech z mých snídaní a ve většině případů se jedná o ovesné kaše. Takže proč ji miluji? Jak jí dělám já? A nakonec, co je na ní tak speciálního?

čtěte dále! :)

V dnešní době se ovesná kaše stala fenoménem a tak trochu symbolem zdravého stravování a dietaření. Ve skutečnosti se však jedná o jednoduchý a chutný pokrm. Jasně, slyším i mnoho negativních názorů typu "Fuj to se nedá jíst" a nebo "Je to bez chuti!", ale to není pravda. Jen prostě jste nepřišli, jak ji správně udělat. Nemyslím tím, že v uvaření kaše by byl nějaký kouzelný trik či něco podobného, ale každý ji má rád jinak. Někdo ji vaří v mléce a jiný ve vodě. Někdo ji sladí a někdo zase ne. Můžete ji povařit či jen zalít horkou vodou. Je to jen na Vás, abyste si našli ten správný způsob, který Vám bude chutnat.


Ovesná kaše u mě není žádnou novinkou. Maminka mi ji vařila už jako malé holce a střídala ji s rýžovou kaší nebo dětskou krupičkou. Měla jsem samo sebou i období, kdy jsem ji plivala a křičela, že chci něco jiného, ale nakonec jsem se umoudřila a opět se do ní zamilovala. Vyzkoušela jsem i mnoho kombinací, ale nakonec jsem se ustálila na klasickém receptu (o který se s Vámi na konci podělím) a snídani mám ráno během deseti minut hotovou.


Ještě si živě vzpomínám, jak jsem (zhruba rok zpátky) nechtěla ráno obětovat ani minutu navíc pro přípravu snídaně. Na to abych si ji připravila den předem a ráno ji vytáhla z lednice a snědla a nebo (v případě kaše) ohřála a snědla, jsem byla moc líná. Řešení? Instantní kaše. Vytáhla jsem pytlík, zalila a jedla. Tak skvělé a jednoduché. Pro někoho možná skvělé řešení, ale buďme upřímní. V těchto pytlíčcích je krom kaše i spousta cukru a chemie. Cukr neřeším z hlediska kalorií, ale z toho důvodu, že tyto kaše pak bývají přeslazené "tlamolepy", kterých se člověk hnedle přejí. Takže není nad domácí kaši z obyčejných drcených vloček, které navíc vyjdou cenově mnohem levněji - 15kč/500g. Tak do toho, nebojte se a najděte si tu svojí klasiku! Už jen kvůli zdraví, dobré chuti a jakémukoliv důvodu, který vymyslíte.

Tak a teď se s Vámi podlím o můj základní recept!


Ingredience 

ovesné vločky (30-60g podle toho, jak jste hladoví)
voda
lžíce rozpustné vlákniny Dr. Poppov
lžíce chia semínek
sladidlo/cukr/med
lžička skořice
bílek
1/2 vaničky tvarohu 

Napusťte rendlík vodou a přidejte vločky, vlákninu, chia semínka, skořici a cukr. Přiveďte k varu a povařte 4-5 minut. Podle potřeby dolijte vodou. Jakmile vločky nabobtnají a konzistence připomíná slizkou (díky vláknině) kaši zamíchejte bílek. Pozor! Musíte ho zamíchat opravdu rychle, aby se Vám neumíchat. Nakonec do kaše zamíchejte tvaroh. Vuala kaše je hotová! :) Teď jen přidejte ovoce, ořechy, marmeládu či cokoliv co máte rádi.


PS: Máte rádi k snídani ovesnou kaši? A jak ji vaříte vy? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat