5/13/2015

Absent-minded

Dnešní článek je spíše takové zamyšlení se nad uplynulým měsícem a půl. Proč zrovna tímto obdobím? Jednoduchá odpověď - maturita. Zkouška dospělosti, znalostí a také vlna stresu a výkyvy nálad. Zkrátka taková sinusoida? Jak jsem vlastně toto období zvládala já? No abych byla upřímná ne zrovna nejlépe, ale že bych byla největší hysterka, to se také říct nedá. Každopádně o všem se dozvíte!


Má maturita začala profilovými zkouškami a to z biologie a chemie. Přesně v tomto pořadí. Větší strach jsem měla z chemie, která se nakonec podařila mnohem lépe. Biologii jsem se učila ze zápisků z gymnázia a různých pracovních listů, které jsme dělali na hodině. Velkým překvapením však bylo, že po otevření testu na mne vykoukla botanika. "No super!" přesně tohle téma mi nikdy nešlo. Modlila jsem se za lidské tělo a genetiku. Známku z testu sice zatím nevím, ale aspoň vím, že zkoušku jsem zvládla, což je pro mne nejdůležitější, jelikož jsem odcházela s pocitem, že biologii si půjdu v září zopakovat. Takový paradox. Biologie byla vždy můj oblíbený předmět, který jsem se ani nemusela moc učit a vždy mi šla. 
Za chemii se musím poplácat na rameni. Učila jsem se ji z knížky "Odmaturuj z biologie", a když se na to zpětně povídám, tak se přiznávám k tomu, že jsem se ji učila až moc. Mohla jsem si ušetřit spoustu času, jelikož byla nakonec lehká. Za to děkuji!
Státní maturitu jsem dělala z češtiny (sloh jsem napsala, didakťák nějak zvládla) a angličtiny (sloh v pohodě, didakťák a poslech ještě lepší). Teď mě příští týden čekají jen ústní zkoušky a na ty se bohužel ještě musím naučit. Četbu nemám dočtenou a slohové útvary znám jen dva? Možná ani to ne...


Každopádně během maturity jsem vypozorovala, jak zvládám stres. No moc dobře ne. Během večerů mi společnost dělala čokoláda, sýry a nová úchylka v podobě topinek s ricottou a marmeládou. Zažila jsem i večer, kdy jsem zvládla spořádat celý bochník - spadám tedy do skupiny lidí, kteří svůj stres zajídají. O závislosti na Coca-Cole ani raději nemluvím! Takže propříště (na období před zkouškami na vejšce) si budu muset udělat nějaký důmyslný plán, abych se vyhnula těmto situacím. Také jsem vypozorovala, že mé smýšlení bylo jako sinusoida. Jeden den jsem byla přesvědčena, že testy zvládnu a mám ještě čas na učení a vzápětí druhý den jsem byla hysterická, že není čas a já nic neumím. 

Nyní mě čekají čtyři poslední dny středoškolského učení s Aničkou a pak vuala - přijímačky - vejška. Pokud však vše dopadne, jak má. Držte palce! :)

džíny - H&M
triko - Alexander Wang H&M
boty - Pimkie
brýle - Lindex


Žádné komentáře:

Okomentovat